Cantate Cantoro: Een uniek muziekspektakel

Muziek op iedere straathoek, salsa, palmen, witte stranden, sigaren en goede rum…..wie raakt er nu niet in warme zomerse sferen bij het horen van Cubaanse klanken…..?
Luister naar de Cantate Cantoro en je hoort een sprankelend mondiaal muziekspektakel.

De Cubaanse dirigent en componist Jorge Martínez Galán weet precies hoe hij het beste uit verschillende (muziek)culturen kan halen… om vervolgens met de ingrediënten iets nieuws te bereiden!

Deze Cantate is een samenwerkingsverband tussen professionele muzikanten en zangers uit alle windstreken en het Cubaanse koor Coro Cantoro. Dit spektakel is te zien en te beleven op 15 maart in de Meervaart, Amsterdam. Het koor wordt ondersteund en afgewisseld door o.a. zanger Ariel Bridon en zangeres Lisbeth Anker, de beste Bolero vertolkster in Nederland, en het tropisch kinderkoor Olé.

Repertoire
De ruim 60 koorleden zingen en swingen niet alleen traditionele liedjes als “Guantanamera” of “Cielito Lindo”, maar juist ook nieuwe, door Martínez Galán gecomponeerde stukken met titels als “Mambo Holandés”, “Canción de los Drankjes” of “Poldertonada”. En ze zijn al lang gewend dat hun dirigent tussendoor af en toe salsa danst… op klompen!

PERS:

VIDEO: