Voor, Door en Met Ouderen

De Cubaanse dirigent Jorge Martínez Galán en zijn koor Coro Cantoro bezorgen met de muziekserie ‘Voor, Door en Met Ouderen’ (VDMO) de deelnemers – bewoners van zorgcentra – een onbezorgde en vrolijke middag. Samen genieten van muziek maken (ritme-instrumenten bespelen en/of zingen), samen genieten van ernaar luisteren, verbinding en vriendschap, zijn de centrale waarden in deze muzikale ontmoetingen.

Het programma van elke VDMO-presentatie nodigt ouderen uit tot actieve deelname. Zij ontspannen door zelf te zingen, te musiceren en te bewegen. Maar ook luisteren en kijken naar muziekmakende, zingende, of dansende medebewoners en koorleden, leidt tot die ontspanning.

Het vrolijke VDMO-repertoire wordt niet alleen gekenmerkt door een palet aan warme, Latijns-Amerikaanse klanken, maar bestaat ook uit een selectie van voor het publiek zeer herkenbare Nederlandstalige liedjes. De middag wordt afgesloten met een gezamenlijk optreden van de bewoners en Coro Cantoro.